Výplaty pachtovného
Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Pozemky | Parcely | LV | Smlouvy | Budovy | Pachtovné | Složenky | Daň z nemovitosti
Výplaty pachtovného spočívají ve vytvoření předpisů plateb v aplikaci *4299 Evidence pachtovních smluv. Tyto předpisy se generují na základě pořízených údajů z pachtovních smluv. Následně se tyto předpisy importují do aplikace *1001 Závazky, kde se zaúčtují a částky se dle nastaveného způsobu úhrady vyplácí. Zpětně pak lze sledovat uhrazené/neuhrazené závazky.
Před výplatami pachtovného doporučejeme provést Kontroly integrity dat (tlačítko „Kontroly“ na okně aplikace *4299)!
1. Postup vytvoření předpisu platby
- Předpisy plateb mohou být generovány jednotlivě nebo hromadně.
 - V aplikaci *4299 klikněte na tlačítko „Platby“, otevře se okno Předpisy plateb.
 - Klikněte na tlačítko Přidej: 
- 1. Proveďte výběr formy vytváření předpisů plateb: 
- Po smlouvách - vyplácí se osobě, se kterou je uzavřena smlouva v nesoučtové formě (1 smlouva = 1 předpis)
 - Po klientech - vyplácí se vlastníkovi nebo privilegované osobě v součtové formě (více smluv = 1 předpis)
 
 - 2. Nastavte nebo upravte parametry platby:
- Výběr pro vytvoření předpisů lze omezit typem úhrady (hotově, převodem, složenkou, …).
 - Lze omezit dle typu platby: jen pachtovné, jen daň, pachtovné + daň
 - Poměrná část: jako výchozí nastavena na „ANO“, tzn. pokud chcete zohlednit změny v pachtovní smlouvě v průběhu roku, které ovlivnily výpočet pachtovného.
 
 - 3. Nastavením filtrů lze omezit předpisy dle:
- Filtru osoby: dle potřeby lze vytvořit předpis platby pouze jednomu klientovi.
 - Skupiny smluv: dle vybrané položky uživatelsky vytvořeného seznamu, např. dle obcí.
 
 - 4. Klikněte na tlačítko „Přidat“ .
 
 - 1. Proveďte výběr formy vytváření předpisů plateb: 
 
- 
- 5. Proveďte výběr klientů pro vytvoření předpisu platby.
 - 6. Zkontrolujte celkovou částku pachtovného dle zvolených parametrů vybraných klientů.
 - 7. Výběr potvrďte tlačítkem OK.
 
 -   

- 8. Data uložte kliknutím na tlačítko OK na okně pro vytvoření předpisů a následně na tlačítko OK na okně Předpisy plateb - dojde k uložení předpisů, které budete následně importovat do aplikace *1001 Závazky.
 
 
2. Postup importu předpisů plateb do účetnictví
- 1. Spusťte aplikaci *1001 Závazky (pokud nejste omezeni přístupovými právy).
 - 2. Dvojklikem otevřete šablonu „Import pachtovné“.
 - 3. Klikněte na tlačítko „Import“.
 
- 4. Vyberte typ importu „Pachtovné“ a klikněte na tlačítko „OK“.
 
- 5. Potvrďte nebo upravte parametry importu.
 - 6. Vyberte doklady pro import a klikněte na tlačítko „OK“.
 - 7. Zobrazí se kontrolní sestava importovaných dat.
 
- 8. Sestavu můžete vytisknout a následně „křížkem“ zavřít.
 - 9. Dialogové okno s dotazem importovat data do účetnictví potvrďte kliknutím na tlačítko „Ano“.
 
- 10. Úspěšně provedený import potvrďte tlačítkem „OK.
 
Vytvořené doklady jsou pak dále zpracovány v aplikaci *1018 Prohlížení účetních knih (úhrady, zaúčtování, …).







