Článek: 3481 | Naposledy změněno: 18.04.2024

Nastavení fakturace s úhradou do pokladního šuplíku

Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Finanční modul | Fakturace | Zásoby |  Úhrady faktur přes pokladní šuplík


 

Tento návod popisuje nastavení šablon pro fakturaci ze zásob s okamžitou úhradou faktury do pokladního šuplíku. Pro fakturaci v tomto režimu je nutné provést následující nastavení:

  1. Nastavení druhů plateb *8752 - Číselník druhů plateb
  2. Nastavení šablony importu do účetnictví
  3. Nastavení šablony účtenky s úhradou faktury
  4. Nastavení šablony pořízení dokladu zásob
  5. Nastavení šablony pořízení faktury

Pokud fakturu vystavujete ručně, vynechte nastavení šablon v bodě 4. (nastavení šablony pořízení dokladu zásob). Mimo nastavení šablon ve čtvrtém bodě proveďte nastavení všech bodů.

Postup fakturace ze zásob s okamžitou úhradou do pokladního šuplíku je popsán v návodu +3480.

 

Postup:

 

1. Nastavení druhů plateb v *8752 - Číselník druhů plateb

2. Nastavení šablony importu do účetnictví

3. Nastavení šablony účtenky s úhradou faktury

4. Nastavení šablony pořízení dokladu zásob

  • Spusťte aplikaci *8720 - Příjem/Výdej.
  • Přes správu šablon načtěte šablonu pořízení prodeje na fakturu do úpravy (často označená jako 50 - Prodej na fakturu).
  • Přejděte na záložku Ostatní.
  • V části Evidence plateb doplňte:
    • Peněžní šuplík z číselníku *8734 - Čís. peněžních šuplíků.
    • Šablonu pro pořízení úhrady FA (viz bod 3. výše).


5. Nastavení šablony pořízení faktury

Pro otevření pokladního šuplíku při zaknihování (ukládání) faktury je nutné mít nastavené tři údaje na šabloně hlavičky faktury:

  1. Záložka Hlavní - status Kasa musí být aktivní;
  2. Záložka Doplňkové - vyplněný pokladní šuplík (Kasa), do kterého se bude pořizovat úhrada;
  3. Záložka Doplňkové - vyplněná šablona pořízení úhrady FA (Šablona kasy), přes kterou se bude pořizovat úhrada.

Pokladní šuplík se neotevře pokud:

  1. Jeden z výše uvedených údajů (status Kasa, pokladní šuplík, šablona pořízení úhrady FA) není nastaven;
  2. Je ve fakturaci více rozpořízených faktur (naráz),

Postup nastavení:

  • Spusťte aplikaci *210 - Fakturace (Obchodník).
  • Na šablonu pořízení hlavičky faktury nastavte následující:

Záložka Hlavní

  • Zaškrtávací status Kasa je možné ovládat dvěma způsoby:
    • Při fakturaci budete status zaškrtávat ručně
    • Na status Kasa si nastavíte vzoreček viz níže, který podle typu úhrady status sám zaškrtne
      • Vzoreček: =if((n0210typuh in(2, 4, 14, 15)),1,0)
      • Pokud na faktuře zadáte typ úhrady HOTOVĚ / KARTOU / STRAVENKOUPOUKÁZKOU, tak se status zaškrtne, jinak zůstává nezaškrtnutý.
      • Na zadaný typ úhrady reaguje i zaokrouhlení faktury, pokud je tak na šabloně nastaveno.


Záložka Doplňkové

  • V případě fakturace ze zásob se podle bodu 4 tohoto návodu předává ze zásobové šablony:
    • Kasa - peněžní šuplík (*8734)
    • Šablona kasy - šablonu pro pořízení úhrady FA
  • Pokud není nastavené předávání kasy a šablony kasy do fakturace (viz bod 4.) nebo faktury vystavujete ručně, tak je nutné tyto údaje uložit do šablony pořízení hlavičky faktury.


 

Autor:    DiS. ZEMENOVÁ Zuzana    | Posl.změna:    18.04.2024    | Článek:    3481    |     www.WinFAS.cz