Opravy faktur v modulu Fakturace
Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Fakturace
Následující postup se vztahuje na doklady vystavené přímo v modulu Fakturace. Pokud doklady předáváte např. z modulu Zásob, pak musíte v modulu Fakturace pohledávku vymazat a opravu provést přímo v modulu Řízení zásob.
Pokud je doklad předaný do účetnictví, lze ve faktuře změnit pouze některé údaje (např. volné texty, názvy položek, …). Aby bylo možné změnit klienta, všechny datumy a částky, je nutné nejdříve vymazat pohledávku z účetnictví (v aplikaci *1018, vyžaduje oprávnění pro práci v modulu Účetnictví).
Vymazat pohledávku z účetnictví (tzv. odknihování) je možné pouze pokud je doklad nezaúčtovaný a neuhrazený!
Postup
- Nejdříve si přečtěte výše zmíněné informace o tom, které doklady lze opravovat.
- Spusťte aplikaci *210 Fakturace.
- Vyberte šablonu OPRA - Opravy faktur (1.) a stiskněte tlačítko Uprav (2.).
- V dialogovém okně zadejte číslo opravovaného dokladu do pole Faktura (3.).
- Potvrďte tlačítkem OK (4.).
- Nyní jste v okně Hlavička faktury.
- Některé pole (např. klient, datumy,…) jsou šedá a není možné je měnit.
- V pravém horním rohu klepněte na tlačítko Úč.knihy (5.).
- Objeví se sestava „Doklady určené ke zrušení“, zavřete ji (6.)
- Pokud by nebylo možné doklad vymazat z účetnictví, bude v této sestavě červeně napsáno proč (např. doklad je zaúčtovaný…)
- Na dotaz „Opravdu chcete zrušit vybrané“ doklady odpovězte Ano (7.)
- Zobrazí se sestava „Protokol vyřazených dokladů“ kterou zavřete (8.)
- Budete informováni o úspěšném smazání dokladu z účetnictví (9.)
- Nyní jste zpět v okně Hlavička faktury.
- Všechna pole jsou nyní aktivní a můžete v nich provádět změny (10.)
- Tlačítkem Položky se dostanete do úprav jednotlivých položek (11.)
- Okno uložte tlačítkem OK (12.) a to i v případě, že jste neprováděli žádné změny. Po uložení faktury bude znovu vytvořena pohledávka do účetnictví.
- Proveďte zaúčtování a zaplacení dokladu (pokud jste je na začátku tohoto postupu vymazali).