Článek: 3056 | Naposledy změněno: 29.12.2021

Zásoby - Možnosti nastavení dokladové šablony

Související rozcestníky | Hlavní rozcestník Řízení zásob - rozcestník | *8720 Příjem/výdej


 

Kromě samotných hodnot (údajů) dokladové šablony - viz návod +3052 lze v úpravě šablony pořízení provést i jiná nastavení:


Úpravu šablony pořízení otevřete pomocí propisovačky z dokladové šablony (např. z prodeje na FA):


Úprava šablony pořízení - záložky

Níže najdete popis jednotlivých záložek sloužících pro nastavení pořízení dokladu.

Sestavy

Nastavení pevné sestavy, která se zobrazí při dokončení dokladu - tj. sestavy k tisku.


  • Sestava - zvolíte sestavu odpovídající pořizovanému pohybu - doporučení: při zakládání nové šablony kopírujte již existující šablonu stejného pohybu (sestava bude odpovídat)
  • Formulář - pokud na pevnou sestavu potřebujete zobrazit jiné náležitosti, můžete volit z nabízených formulářů - pomocí KUKu se dostanete do okna Uživatelská nastavení s výběrem:


  • Podmínka a Argumenty - využití pro programátory nebo technickou podporu - pokud nenaleznete odpovídající typ sestavy a formuláře, obraťte se na podporu zásob
  • Aktivní sestava - pokud je údaj zatržen, po dokončení dokladu se otevře sestava k tisku (doklad na vytisknutí)
    • v případě, že si nepřejete doklad zobrazit, stačí odškrtnout toto pole
  • záložka Parametry slouží k upřesnění detailů ohledně použité sestavy pro doklad:
    • ve většině případech nebudete s tímto potřebovat pracovat (je přednastaveno nejčastější užití)


  • Tisk:
    • Netisknout - není vazba na tiskárnu a možnost tisku
    • Náhled - sestavu uvidíte i na PC a můžete vytisknout ručně
    • Tisk bez náhledu - doklad rovnou vytiskne bez zobrazení sestavy (užití například u prodeje kasou) - v případě znakové tiskárny navíc zatrhnete "na znakové tiskárně (DOS)"
  • Mail
    • sestavu je možné odesílat na přidělené adresy a určit v jakém formátu
    • Zobrazit před odesláním - budete informováni o odeslání

Kontroly

Slouží k definici kontrol/hlídání před uložením dokladu - např. pro klienty, kteří mohou platit pouze hotově (třeba z důvodu opakovaného neproplácení faktur), apod.

Jde o kontroly s vazbou na hlavičku dokladu - v případě potřeby se obraťte na podporu zásob.


Číselné řady

Na záložce nastavíte vazbu na konkrétní číselnou řadu, která bude určovat číslování dokladu ve vybrané šabloně.


  • Skupina - skupina pro číselné řady dle modulu (zde ZASO - Zásoby)
  • Řada - výběr té konkrétní číselné řady z číselníku
  • Sdílet řadu v síti s jinými uživateli - znamená, že číslování dokladu bude pokračovat bez ohledu na přihlášeného uživatele

Správu číselných řad najdete v návodu +2477.

Pořízení

Slouží pro navázání položkové šablony na dokladovou - popsáno v samostatném návodu +3055.

Období

Tuto záložku většinově nebudete potřebovat, určuje firemní období, ve kterém pořizujete doklady. Výběr z číselníku období užívají spíše jiné moduly.

KUKy

Nastavení KUKů slouží k omezení výběru z číselníků (např. za účelem vyřazení některých klientů nebo zjednodušení přehledu, apod.)


  • v levé části zvolte číselník, jehož nabídku v KUKu chcete omezit/vyspecifikovat a vpravo definujte potřebná omezení
  •  Příklady:
    • pro dané pořízení dokladu potřebujete omezit nabídku klientů - např. pomocí podmnožiny
    • nebo doplňujete na doklad předdefinované texty, máte jich širokou škálu a potřebujete vybírat pouze z určité oblasti textů

Ostatní


  • Zaokrouhlení částky dokladu - jedná se o celkovou částku
  • Předání do obchodníka - slouží pro prodej na fakturu (ostatní druhy pohybů bez nastavení) - viz návod +2969
    • způsob předání - určíte, zda se obchodník přímo otevře (přímá fakturace) nebo pořízení dokladu skončí tvorbou DL a FA provedete později přímo z *210 Fakturace (Obchodník)
    • Šablona hlavičky - definice šablony hlavičky pořízení z *210 Fakturace (Obchodník) - která bude pro FA použite
    • Šablona dodávky a položek - slouží pro nastavení v případě DL a FA později
    • Fakturoval - možné rovnou navázat zodpovědnou osobu
    • Umístění textu A a B - určíte si, kde a jestli se na FA zobrazí
    • údaje vpravo zatrhnete jen v případě potřeb (např. předávat slevu, atd.)
  • Evidence plateb - slouží pro prodej kasou, když využíváte peněžní šuplíky - viz návod +1688
  • Automatické založení zakázky - pokud je třeba, definujete dle popisu ve vysvětlivce (ikona otazníku)
  • Cizí měna - zde určíte jaký kurz se bude užívat pro přepočet na cizí měnu
  • Ostatní - popis je zřejmý, zatržením zprovozníte
    • pozn. popis tlačítek znamená, že provedete změnu názvu tlačítka
  • Saldo - pokud je třeba hlídat

Exp/Import

Nastavení na této záložce využijete v případech vazby na jiné systémy, pokladní terminály, výkazy, apod. Pokud doklad importujete odjinud nebo naopak potřebujete exportovat a v jakém formátu.


Doporučení: Pokud přímo neexistuje návod pro daný import/export (např. EDI), dle kterého budete při nastavení této záložky postupovat, obraťte se na podporu zásob.

Příklady užití:

  • import EDI objednávek
  • použití EDI pro export 
  • hromadné objednávky 
  • importy z e-shopu
  • import PHM
  • mobilní čtečky
  • apod.

Zpět na rozcestník Aplikace *8720 Příjem/Výdej

Autor:    Ing. MAJOR Bohuslav    | Posl.změna:    29.12.2021    | Článek:    3056    |     www.WinFAS.cz