Zásoby - Možnosti nastavení dokladové šablony
Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Řízení zásob - rozcestník | *8720 Příjem/výdej
Kromě samotných hodnot (údajů) dokladové šablony - viz návod +3052 lze v úpravě šablony pořízení provést i jiná nastavení:
Úpravu šablony pořízení otevřete pomocí propisovačky z dokladové šablony (např. z prodeje na FA):
Úprava šablony pořízení - záložky
Níže najdete popis jednotlivých záložek sloužících pro nastavení pořízení dokladu.
Sestavy
Nastavení pevné sestavy, která se zobrazí při dokončení dokladu - tj. sestavy k tisku.
- Sestava - zvolíte sestavu odpovídající pořizovanému pohybu - doporučení: při zakládání nové šablony kopírujte již existující šablonu stejného pohybu (sestava bude odpovídat)
- Formulář - pokud na pevnou sestavu potřebujete zobrazit jiné náležitosti, můžete volit z nabízených formulářů - pomocí KUKu se dostanete do okna Uživatelská nastavení s výběrem:
- Podmínka a Argumenty - využití pro programátory nebo technickou podporu - pokud nenaleznete odpovídající typ sestavy a formuláře, obraťte se na podporu zásob
- Aktivní sestava - pokud je údaj zatržen, po dokončení dokladu se otevře sestava k tisku (doklad na vytisknutí)
- v případě, že si nepřejete doklad zobrazit, stačí odškrtnout toto pole
- záložka Parametry slouží k upřesnění detailů ohledně použité sestavy pro doklad:
- ve většině případech nebudete s tímto potřebovat pracovat (je přednastaveno nejčastější užití)
- Tisk:
- Netisknout - není vazba na tiskárnu a možnost tisku
- Náhled - sestavu uvidíte i na PC a můžete vytisknout ručně
- Tisk bez náhledu - doklad rovnou vytiskne bez zobrazení sestavy (užití například u prodeje kasou) - v případě znakové tiskárny navíc zatrhnete "na znakové tiskárně (DOS)"
- Mail
- sestavu je možné odesílat na přidělené adresy a určit v jakém formátu
- Zobrazit před odesláním - budete informováni o odeslání
Kontroly
Slouží k definici kontrol/hlídání před uložením dokladu - např. pro klienty, kteří mohou platit pouze hotově (třeba z důvodu opakovaného neproplácení faktur), apod.
Jde o kontroly s vazbou na hlavičku dokladu - v případě potřeby se obraťte na podporu zásob.
Číselné řady
Na záložce nastavíte vazbu na konkrétní číselnou řadu, která bude určovat číslování dokladu ve vybrané šabloně.
- Skupina - skupina pro číselné řady dle modulu (zde ZASO - Zásoby)
- Řada - výběr té konkrétní číselné řady z číselníku
- Sdílet řadu v síti s jinými uživateli - znamená, že číslování dokladu bude pokračovat bez ohledu na přihlášeného uživatele
Správu číselných řad najdete v návodu +2477.
Pořízení
Slouží pro navázání položkové šablony na dokladovou - popsáno v samostatném návodu +3055.
Období
Tuto záložku většinově nebudete potřebovat, určuje firemní období, ve kterém pořizujete doklady. Výběr z číselníku období užívají spíše jiné moduly.
KUKy
Nastavení KUKů slouží k omezení výběru z číselníků (např. za účelem vyřazení některých klientů nebo zjednodušení přehledu, apod.)
- v levé části zvolte číselník, jehož nabídku v KUKu chcete omezit/vyspecifikovat a vpravo definujte potřebná omezení
- Příklady:
- pro dané pořízení dokladu potřebujete omezit nabídku klientů - např. pomocí podmnožiny
- nebo doplňujete na doklad předdefinované texty, máte jich širokou škálu a potřebujete vybírat pouze z určité oblasti textů
Ostatní
- Zaokrouhlení částky dokladu - jedná se o celkovou částku
- Předání do obchodníka - slouží pro prodej na fakturu (ostatní druhy pohybů bez nastavení) - viz návod +2969
- způsob předání - určíte, zda se obchodník přímo otevře (přímá fakturace) nebo pořízení dokladu skončí tvorbou DL a FA provedete později přímo z *210 Fakturace (Obchodník)
- Šablona hlavičky - definice šablony hlavičky pořízení z *210 Fakturace (Obchodník) - která bude pro FA použite
- Šablona dodávky a položek - slouží pro nastavení v případě DL a FA později
- Fakturoval - možné rovnou navázat zodpovědnou osobu
- Umístění textu A a B - určíte si, kde a jestli se na FA zobrazí
- údaje vpravo zatrhnete jen v případě potřeb (např. předávat slevu, atd.)
- Evidence plateb - slouží pro prodej kasou, když využíváte peněžní šuplíky - viz návod +1688
- Automatické založení zakázky - pokud je třeba, definujete dle popisu ve vysvětlivce (ikona otazníku)
- Cizí měna - zde určíte jaký kurz se bude užívat pro přepočet na cizí měnu
- Ostatní - popis je zřejmý, zatržením zprovozníte
- pozn. popis tlačítek znamená, že provedete změnu názvu tlačítka
- Saldo - pokud je třeba hlídat
Exp/Import
Nastavení na této záložce využijete v případech vazby na jiné systémy, pokladní terminály, výkazy, apod. Pokud doklad importujete odjinud nebo naopak potřebujete exportovat a v jakém formátu.
Doporučení: Pokud přímo neexistuje návod pro daný import/export (např. EDI), dle kterého budete při nastavení této záložky postupovat, obraťte se na podporu zásob.
Příklady užití:
- import EDI objednávek
- použití EDI pro export
- hromadné objednávky
- importy z e-shopu
- import PHM
- mobilní čtečky
- apod.
Zpět na rozcestník Aplikace *8720 Příjem/Výdej