Článek: 3052 | Naposledy změněno: 21.12.2021

Zásoby - Dokladová šablona *8720

Související rozcestníky | Hlavní rozcestník Řízení zásob - rozcestník | *8720 Příjem/výdej


 

Dokladová šablona určuje pořízení konkrétního dokladu - např. prodej na fakturu, výroba hlavní, spotřeba, apod. Výběr dokladových šablon spustíte otevřením šablony aplikační:


Nastavení šablony definujete tak, aby vaše práce při pořizování dokladů byla co nejvíce efektivní, práce s pořízením je vysoce variabilní - např.

  • můžete si jasně určit, jaké údaje budou předem vyplněné, co musíte plnit ručně, jak bude skákat kurzor mezi jednotlivými poli, apod.
  • šablonou lze nastavit automatické číslování dokladů pomocí číselných řad
  • lze nastavit, jaká pole budou povinná (šedá) a nelze je měnit, kam uživatel při své práci smí a nesmí zasáhnout
  • nastavení můžete navázat i na jiné aplikace (např. provázání do obchodníka, exporty a importy dokladů, atd.)
  • můžete využít omezenou nabídku z číselníků (např. číselníku klientů)
  • atd.

Ve WinFAS jsou automaticky šablony pro základní pohyby nastaveny - nové můžete zakládat kopírováním a pouze upravit specifika.

Popis hodnot dokladové šablony

Níže najdete popis záložek dokladové šablony, nastavení hodnot na šabloně odpovídá obecným postupům ve WF - viz návod +2043 (šablony aplikací a pořízení).

Hlavička dokladu

Obsahuje základní údaje hlavičky dokladu. 


  • Doklad - číslo dokladu
    • pokud máte nastavenou a přidělenou číselnou řadu (doporučujeme), pole se bude automaticky plnit
    • defaultně je v pořízení nastavená dynamická číselná řada, která odpovídá složení: rok - číslo pohybu - pořadové číslo
    • číselné řady lze tvořit individuálně - viz návod +2477
  • Párovací modulový symbol - obvykle číslo závazkové (přijaté) faktury, pokud existuje, nabídne se automaticky její částka při tvorbě příjemky
  • Klient - volíte z číselníku klientů (pole obsahují rychlý kód, identifikátor a název klienta) 
    • podle pohybu (výdej x příjem) volíte dodavatele nebo odběratele
    • v sekci Klient je i pole pro odpovědnoou osobu (můžete využít např. pro uživatele, který vytvořil doklad)
  • Datum - datum pořízení dokladu
    • lze pracovat i s datem dodání/vyřízení
  • Sklad - číslo skladu, na který nebo ze kterého budete položky přijímat nebo vydávat
    • pokud položky v rámci jednoho dokladu budete vydávat z více skladů, na hlavičce dokladu můžete zadat fiktnivní sklad (např. 999 Celá firma), který zastřešuje sklady fyzické - jinak položky půjde pořídit pouze ze skladu zde vybraného
  • Sklad 2 - slouží pro případ převodu mezi sklady (potom Sklad = ze kterého převádím, Sklad 2 = na který převádím)
  • Pohyb a typ dokladu - určuje jaký doklad pořizujete (např. prodej, typ výdej, apod.)
  • EET prov - při vykazování EET, viz návod +1979
  • Peníze - zde určíte měnu pro doklad, zda pořizení provedete S nebo BEZ DPH a v případě vazeb např. na závazkové faktury je možné využít i pole pro rozpis a infomraci o tom, kolik peněz ze závazkové FA zbývá
  • Linka - pouze pro firmy, co evidují výrobu - vazba na monitor linek
  • Zprostředkovatel - vazba na číselník osob (např. obchodní zástupce)
  • Stav dokladu - implicitně vybrané Dokončen, je ale možné doklad uložit pod jiným stavem a později se k němu vrátit

Záložka Ostatní

Na této záložce jsou méně užívané údaje - není nutné je nastavovat ani plnit, ale můžete nabídku využít.


  • Zakázka - chceteli doklad vázat na konkrétní zakázku (číselník Zakázky)
  • Specifikace - variabilní parametr, využít můžete dle vlastních potřeb, např. druh komodity
  • Vých. dokl. pro vícenáklad - pokud pořizujete vícenáklad k existujícím dokladům, zde můžete navázat
  • Doklad druhé strany/c.d. - tj. cizí doklad, slouží pro vazbu a snazší dohledání spojitostí, např. číslo objednávky, doklad z e-shopu, apod.
  • Tex dokladu A a B - libovolná pole, text se zobrazí na dokladu
  • Adresa - implicitně fakturační (na hlavičce dokladu je adresa dodání), ale lze i naopak
    • pole slouží pro potřebu evidence více než jedné adresy pro jeden doklad
    • Pobočka (Vše, dodavatele, odběratele) - filtruje KUK na klienty
      • Vše - bez filtru, do třetí adresy lze vybrat libovolný klient
      • Dodavatele - KUK nabídne pouze seznam poboček dodavatele z hlavičky dokladu
      • Odběratele - KUK nabídne pouze seznam poboček odběratele z hlavičky dokladu
  • Schvalovací schéma - schéma z procesu workflow
  • Označení na dokladech - tj. možnost na DL nebo FA vytisknout uživatelské názvy položek (tzn. hlavní kód a název položky máte svůj, ale na dokladu potřebujete kód položky odběratele/dodavatele) 
    • zde určíte značení (buď pro kód nebo pro název položky), které se vytiskne na příslušný doklad
  • Intrastat - údaje slouží pro potřeby vykázání Intrastat, viz návod +2489
  • Doplňující údaje 
    • Dat. plat. sazby DPH - pokud potřebujete počítat DPH z jiného období
    • Typ úhrady - vazba na doklady z eshopu

Zpět na rozcestník Aplikace *8720 Příjem/Výdej

Autor:    Ing. MAJOR Bohuslav    | Posl.změna:    21.12.2021    | Článek:    3052    |     www.WinFAS.cz