Multirole v interních (procesních) rolí
Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Procesní řízení
Interní role slouží k identifikaci osob a jejich kompetencí uvnitř firmy. Jejich výhodou je, že workflow procesy nemusí být směřované na konkrétní osoby, ale na "funkce" (např. vedoucí střediska, ekonom, ...), a zároveň nám dovolují pracovat lépe s osobami mimo kancelář (např. zástupy za dovolenou, mateřskou, atd.).
Občas ale jednu funkci vykonává více lídí na stejné úrovni (např. jsou na firmě 3 účetní). Hovoříme o tzv. multiroli. V takovém případě jsou schvalovací výzvy, notifikace a jiné aktivity definované ve workflow procesu (+3190) směrované na všechny osoby, a všechny osoby mají stejné právo se k dokladu vyjádřit, tzn. kdokoliv z oprávněných schvalovatelů může doklad např. schválit či zamítnout, atp.
Pozn.: Podle nastavení WFL procesu se pak k dokladu musí vyjádřít jedna osoba v roli nebo právě všechny osoby v roli.
Postup pořízení multirole:
- Spusťte apl. *6420 – Interní procesní role
- Stiskněte tlač. Přidej
- Přes Přidej 2 doplňujte k roli jednotlivé osoby a u všech uvěďte typ obsazení "Role"
- Osoby jsou načítané z číselníku *3004 - Osoby
(pozn. pokud se Vám požadovaný člověk nenabízí není zařazen na firemní větu) - Celé pořízení uložte tlač. OK
ZÁSTUPY V MULTIROLI
Pokud je osoba v roli mimo kancelář (více v návodu +3191) automaticky přechází všechny výzvy ke schvalování na:
- další osobu v roli
- a pokud není další osoba v roli přechází práva ke schvalování na zástup. Tzn. na zástup se výzva ke schválení dostane až v momentu, kdy jsou včechny osoby s typem obsazení "role" mimo kancelář.
Postup pořizování zástupu je stejné jako pořizování role, akorát vyberete typ obsazení "zástup". To, že je osoba v roli zástup poznáte i dle zeleného podbarevení.
Zástupy mohou být jednoúrovňové nebo i víceúrovňové.
- zástup v jedné úrovni - všechny osoby v zástupu mají stejná rozhodovací práva ve workflow
- víceúrovňový zástup - v prvé řadě přejdou práva na osoby z první úrovně, jakmile budou všechny osoby v zástupu v 1. úrovni mimo kancelář, přejdou práva na osoby v další úrovni
Celkem mohou být až 3 úrovně zástupu. Úrovně zástupu lze nastavit v apl. *6420 - Interní procesní role.
Postup:
- Spusťte apl. *6420 – Interní procesní role
- Stiskněte tlač. Přidej, Kopíruj nebo Uprav (pokud chcete změnit již pořízenou roli)
- Přes Přidej 2 doplňujte k roli jednotlivé osoby
- Pokud je osoba v roli vedena jako "Zástup" můžete vpravo vybrat
- úroveň zástupu 1-3.
- a pořadí v rámci úrovně (nemá vliv na zasílání notifikací a výzev, ty se rozesílají v rámci jedné úrovně shodně; slouží spíše k přehlednějšímu členění osob)
př. Dle nastavení výše by schvalování v rámci workflow přeslo na p. Kocourkovou. Jakmile by byla p. Kocourková mimo kancelář přeslo by schvalování na p. Zemenou a pokud by i ta chyběla přisly by veškeré výzvy a notifikace na p. Dvořákovou a Bratránkovou (obě mají stejná práva ke schválení).
- Celé pořízení uložte tlač. OK