Klienti - Obchodní parametry klientů
Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Klienti
Funkčnost nastavených obchodních parametrů
Obchodní parametry doplněné v aplikaci *3000 Klienti slouží k možnosti nastavení dohodnutých parametrů mezi dodavatelem a odběratelem. Nastavené obchodní parametry potom mohou řídit vzniklé doklady v Řízení zásob.
Varianta 1 - Moje firma nemá pobočky
Tato varianta popisuje případ, kdy vaše firma figuruje jako dodavatel a nemá žádné další pobočky. Na straně odběratele může být více poboček. Schéma ukazuje pořadí a místa, kde hledá WinFAS obchodní parametry, ze kterých doplní výsledný údaj na okno pořízení dokladu (např. datum splatnosti).
Příklad: Na pobočku klienta vystavuji doklad a dostanu se do pole datum splatnosti. WinFAS zkontroluje obchodní paremetry u pobočky klienta (odběratele) a neobjeví žádné nastavené obchodní parametry. Pokračuje tedy dále do obchodních parametrů u hlavní adresy klienta, kde již najde požadovanou informaci. Ve chvíli kdy jste našli informaci, program již dále v hledání nepokračuje a údaj doplní do pole datum splatnosti.
Varianta 2 - Moje firma má více poboček
Dodavatel - Firemní věta a jí podřízené dané množství poboček.
Odběratel - Hlavní adresa a jí podřízené dané množství poboček.
Pořadí dohledání obchodních parametrů
- pokud program nenajde nastavené obchodní parametry pro konkrétní nastavení odběratel/dodavatel, hledá v další úrovni dle schématu.
- Firemní pobočka ↔ klientova pobočka.
- Firemní pobočka ↔ klientova hlavní pobočka.
- Firemní hlavní pobočka ↔ klientova pobočka.
- Firemní hlavní pobočka ↔ klientova hlavní pobočka (defaultní nastavení na firmení větě, pokud klient nemá žádné obchodní parametry na sobě ani na své hlavní pobočce.
- Firemní pobočka-firemní pobočka
- Firemní hlavní pobočka-firemní hlavní pobočka
Nastavení obchodních parametrů
Obchodní parametry nastavíme v *3000 Klienti. V hlavním okně aplikace vyberem klienta u kterého chceme nastavovat obchodní parametry a stiskněte tlačítko Uprav. V editaci klienta musíte být dole přepnuti na záložce Pobočka (výchozí) a vpravo najdete tlačítko Obchodní a po jeho rozbalení se zobrazí možnost Parametry.
ZÁLOŽKA OBCHODNÍ PARAMETRY 1 (obchodní parametry pro fakturaci)
Obchodní parametry nastavujeme vždy pro jednotlivé firemní pobočky. Platnost obchodních parametrů je řízena údajem Platnost od: Vyšší datum končí platnost parametru s předchozím datem |
1 Platnost parametrů
- nastavíme pro konkrétní firemní pobočky.
- je řízena datem, vyšší datum končí platnost parametru s předchozím datem
2 Symbol převažující
- převažující konstatntní symbol pro bezhotovostní platební styk
- převažující specifický symbol pro bezhotovostní platební styk
- převažující variabilní symbol - použití jen ve zcela specifickýchpřípadech
- převažující párovací symbol (pro další filtraci dokladů v účtu)
3 Limity
- částka povolených závazků
- částka povolených objednávek
4 Zaokrouhlení zúčtování
- dohodnutý specifický počet dní splatnosti závazků
- dohodnutý specifický počet dní splatnosti pohledávek
- údaj určující, jak a nakolik desetinných míst zaokroulovat při při automatickém zúčtování faktur na sklad částku příjmu zboží , materiálu (pouze pokud nejsou faktury od dodavatele zaokrouhleny matematicky, ale nahoru).
5 Nastavení fakturace
- status zaokrouhlení faktur
- určení převažujícího způsobu úhrady
- určení způsobu platby - lze i podle požadavku ze strany klienta či ze strany firmy
- fakturovat ihned
- perioda fakturace
- posunutí období
- pořadí úhrad - nastavení priorit pro provádění úhrad
- zjednodušený daňový doklad
- pravidelné objednávky
6 Volné texty
- poznámka - uživatelská poznámka k obchodním paramerům klienta.
- texty pro sestavy faktur
- texty pro sestavy dokladů Řízení zásob.
Pokud ve výběru u jednotlivých parametrů zvolíme možnost NEURČENO, přebírá program nastavení konkrétního parametru z hlavní adresy klienta/mojí firemní věty podle toho, pro jakou kombinaci poboček nastavujeme obchodní parametry. Nastavení obchodních parametrů pro fakuraci je do šablon doplňováno pomocí doplnění vzorců - projejich nastavení kontaktujte technickou podpodu - podpora.fakturace@winfas.cz |
ZÁLOŽKA OBCHODNÍ PARAMETRY 2 (obchodní parametry pro Řízení zásob)
1 Sjednané parametry cenotvorby
- sleva částka - sjednaná specifická sleva v celkové částce pro klienta.
- sleva % - sjednaná specifická sleva v procentech pro klienta.
- penále % - sjednané specifické procento penalizace.
- dny splatnosti - sjednané specifické dny splatnosti.
- sjednaná sleva - procentické určení stálé slevy.
- dealerský typ - určení typu dealera.
- cenová hladina - přiřazení konkrétní cenové hladiny pro klienta.
- slevová hladina - přiřazení konkrétní slevové hladiny pro klienta.
2 Označení položek
- číslo - zkrácená identifikace pro rychlé zadávání a vyhledávání
- název - zkrácená identifkace pro rychlé zadávání a vyhledávání
- druh čárového kódu - uživatelské označení druhu čárového kódu
3 Způsob dopravy
- způsob dopravy - převažující způsob dopravy ke klientovi
4 Název dodávky
- název dodávky do knihy - převažujícící název dodávky do účetních knih.
5 Text na fakturu
- text na fakturu - specifický text pouze u tohoto klient
ZÁLOŽKA OBCHODNÍ PARAMETRY 3 - dodací parametry
1 Provozní doba - rozpis provozní doby pro zpřesnění dodacích podmínek
2 Objednávkové parametry klienta - nastavení objednávkových parametrů (závozové dny)