Plánovač akcí - automatické odesílání sestav a export
Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Sestavy |
Aplikace *9910 Plánovač akcí slouží k možnosti pravidelného automatického odesílání IQ sestav do cílové složky nebo e-mailu. V plánovači je možné nastavit libovolný počet akcí, jejich periodicitu a formát, ve kterém budou odesílány. Nastavení se provádí pro každou firmu/databázi zvlášť. Pokud chcete stejnou funkcionalitu využít i kompletně mimo WinFAS, přečtěte si návod +2301 Odesílání sestav z příkazového řádku.
Stručný postup nastavení:
- Vytvoření .bat souboru, který bude volat aplikaci Plánovač akcí ve WinFASu (provádí Správce sítě)
- Zařazení .bat souboru do plánovače úloh ve Windows (provádí Správce sítě)
- Nastavení šablon IQ sestav
- Nastavení *9910 Plánovače akcí - výběr sestavy, šablony, frekvence opakování, formát, cíl
- Otestování funkčnosti a správa nastavených akcí
Podrobný postup nastavení:
1) Vytvoření .bat souboru
- Provádí správce sítě / počítačů
- Příklad obsahu souboru bat:
-
set path=%path%;c:\program files (x86)\ok\pbrun
"C:\Program files (x86)\ok\winfas\exepbd\d9910.exe" /login:jmeno,heslo /fasfirma:kod_databaze /autorunakce /close:1 /podmnozina:cislo_podmnoziny
-
- Podporvané parametry
- /login:jmeno,heslo - přihlašovací údaje do WinFASu
- /login:integrated - přihlašovací údaje do WinFASu (pokud je aktivní integrované přihlášení)
- /fasfirma:kod_databaze - databáze, ve které má být spuštěno
- /autorunakce - začne provádět akce nastavené v plánovači
- /close:1 - uzavřít aplikaci plánovče po dokončení (stavy 0/1)
- /podmnozina:kod_podmnoziny - spustit akce pouze z vybrané podmnožiny (číselník *9911)
- /login:jmeno,heslo - přihlašovací údaje do WinFASu
2) Zařazení .bat souboru do Plánovače úloh ve Windows
- Provádí správce sítě / počítačů
- Soubor .bat vytvořený v předchozím kroku zavolejte v požadovaný den pomocí Windows Plánovač úkolů. Doporučujeme volat každý den i pokud není zrovna žádná akce ve WinFASu nastavena.
3) Nastavení šablon IQ sestav
- Provádí uživatel
- Šablony se nastavují běžným způsobem.
- Nastavení provádíte buď v lokální firmě (šablony se budou nacházet pouze v této databázi), nebo ve sdílené firmě, kdy takovou šablonu bude možné používat ve více databázích (viz. sdílených šablon).
- POZOR! Při automatickém odesílání sestav již není předáván žádný vstupní parametr do sestavy = v šabloně musí být uloženy všechny udaje potřebné k vytvoření sestavy a to včetně datumů.
- Datumy do šablony nemusíte zadávat aboslutní hodnotou (např. 31.5.2016) ale spíš používejte zkratky/znaky, které využíváte pro usnadnění zápisu dokladů v požízení, např.:
* = poslední den v aktuálním měsíci *-1 = poslední den v minulém měsíci , = aktuální den 1,-1 = první den minulého měsíce -14 = 14 dní zpátky ** = poslední den aktuálního roku **-1 = poslední den předchozího roku - Příklad: Chcete vytvořit sestavu za poslední týden.
- Datum od -7
- Datum do ,
4) Nastavení Plánovače akcí
- Spusťte aplikaci *9910 Plánovač akcí
- Stiskněte tlačítko Přidej
- Černou šipkou vedle tlačítka je možné zvolit způsob exportu
- Export sestav - sestava bude odeslána na e-mailové adresy nebo do složky uvedené v nastavení této aplikace.
- Upozornění dle dat z IQ sestavy (návod +3035) - sestava bude odeslána na e-mailové adresy uvedené v datech sestavy jako samostatný sloupec. Tento sloupec si v Plánovači akcí nastavujete do údaje "Kód sloupce s e-maily". Pokud vlastní sestava e-mail neobsahuje, je možné je vypočíst:
- Lze použít "Uživatelský sloupec" definovatelný v šabloně IQ sestavy na záložce IQ speciality.
- Není možné použít běžný "Vypočtený sloupec", který se vytváří v okně Opisu dat a nastavuje se na záložce IQ úpravy.
- Workflow - vytvoří akci, která všech u aktivní procesů refreshuje (aktualizuje) aktuální stav dokladu. MOžné oblast oblastí / schématem.
- Prověření insolvence zaměstnanců
- Úkoly - možnost automatického zakládání úkolů pomocí plánovače. K založení se využívá šablona aplikace *1550 Úkoly. Po založení je možná automatická notifikace e-mailem.
- Doplňte požadované údaje
- Aktivní
- Zapnuto / vypnuto
- Základní údaje
- ID akce - je součástí názvu souboru, který bude odeslán. V rámci datbáze musí být ID unikátní.
- Způsob opakování
- Jak často se má daná akce provádět.
- Uchovávat logy = počet dní, po které bud WinFAS archivovat informaci o úspěšném/neúspěšném provedení exportu.
- Platnost
- Omezení platnosti daného nastavení.
- Nevyplněno = bez omezení
- Sestava
- IQ sestava, která se má spouštět
- Zdroj šablony - lokální šabloně v aktuální firmě nebo sdílené šablony
- Šablona dané IQ sestavy (viz bod 3 tohoto návodu)
- Definice
- Neprovádět, pokud je sestava prázdná (bez dat). Pokud zatrhnete, sestava se vyexportuje a odešle pouze v případě, že bude obsahovat nějaká dat. Toto je možné využít například jako "upomínátko" - upozornění na faktury po splatnosti, ... .
- Cíl
- Kam bude soubor odeslán - odeslání e-mailu nebo uložení do složky.
- Do e-mailu - zvolíte adresy kam bude poslán (oddělujte středníkem) a předmět zprávy.
- Do složky - lokální nebo síťová složka. musí být viditelná z počítače, na kterém se bude spuštět Plánovač úloh (viz bod 2)
- Formát
- Formát souboru, který bude odeslán (PDF, CSV, XLS, ...)
- Adresy
- Zobrazí se pouze v případě, že zvolíte Cíl = e-mail (viz výše)
- Napište e-mailové adresy, na které má být sestava odeslána.
- Adresy oddělujte středníkem.
- Předmět a text e-mailu
- Vyplňte dle uvížení
Důležité |
5) Otestování funkčnosti a správa nastavených akcí
- Provádí se v aplikaci *9910 Plánovač akcí
- Otestování
- Vyberte příslušnou akci a stiskněte tlačítko Spustit.
- Testování provádějte z počítače, na kterém bude spuštěno (viz bod 2).
- Pro odesílání e-mailem musí být v počítači nainstalovaný e-mailový klient/program (např. Windows Mail, Outlook, Thunderbird, ...).
- Historie
- Vyberte příslušnou akci a stiskněte tlačítko Historie.
- Obsahuje historii odesílání a zda odeslání proběhlo úspěšně.
- Zapnutí / vypnutí vybrané akce
- Vyberte příslušnou akci a stiskněte tlačítko Aktivovat nebo Deaktivovat.
- Jde o stejnou funkci jako má zaškrtávátko Aktivní na okně Přidání/Úprav.
6) Naplánované akce je možné rozdělovat do skupin
- Při vytváření .bat souboru (krok 1) je možné zavolat pouze akce zařazené do určité podmnožiny.
- Za podmnožiny je také možné filtrovat v aplikaci *9910 Plánovač akcí
- Postup:
- Spusťte číselník *9911 Podmnožiny akcí
- Tlačítkem Přidej si založte novou podmnožinu a uložte ji OK
- Tlačítkem Podmnožina zařaďte akce do vybrané podmnožiny