Článek: 3081 | Naposledy změněno: 26.01.2022

Intrastat - evidence údajů 

Související rozcestníky | Hlavní rozcestník Řízení zásob - rozcestník | Intrastat


 

Aby bylo možné z aplikace *8300 Intrastat provést export dat pro jeho vykázání, je nutné dodržet podmínky pro správu a přiřazení aktuálních údajů:

  • Položky ZVS - doplnění údajů pro Intrastat na kartě položky
  • Doklady - při pořizování dokladů, které budou součástí výkazu, vyplnit údaje pro Intrastat
  • Klietni - správně naplnit adresu, DIČ a zemi původu v číselníku klientů (pozor - zahraniční klienti musí mít přidělen údaj PSČ)
  • Parametry dodavatele/odběratele - nepovinné, ale doporučujeme - *8319 Nastavení parametrů

Upozornění:

  • Číselník nomenklatury Celní správa často aktualizuje, je třeba tyto aktualizace hlídat a dle nich také evidovat ve WinFAS.
  • Aktualizaci číselníků provádějte z aplikace *8300 Intrastat.

 

Pořízení položky a editace kódu Intrastatu

  • V aplikaci *8718 Číselník položek ZVS při zakládání nové položky nebo při úpravě stávající.
  • Na záložce Další údaje vyplníme údaje pro Intrastat:
    • hmotnost netto
    • MJ (odpovídající celnímu sazebníku - *8302 Číselník kódů zboží)
    • zemi původu (při editaci postupujte výběrem přes KUK nebo pomocí tlačítka F7)


  • Stisknutím tlačítka Intrastat přiřadíme k položce číslo z celního sazebníku v kartě "Zařazení položky do celního sazebníku pro Intrastat" opět prostřednictvím KUKu (F7)


  • Přiřazení jednotlivých položek k položkám celního sazebníku je možné provádět i upravovat v číselníku *8749 Položky v Intrastatu


Doklady pro zahraniční obchod

  • V případě, že pořizujeme doklady pro zahraniční obchod, je nutné vyplnit pole pro Intrastat
  • Doklady vyvoláme z aplikace *8720 Příjem/výdej nebo *8757 Prohlížení zásobových dokladů
    • v kartě dokladu najdete údaje pro Intrastat na záložce Ostatní
    • po vyplnění políčka Datum systém povolí údaje evidovat
    • výběr údajů je vhodný provést prostřednictvím KUKu nebo klávesy F7
    • Pozn: pokud máte nadefinovány parametry pro dodavatele/odběratele (viz níže) - po vyplnění datumu se údaje automaticky natáhnou podle vybraného klienta


 

Nastavení parametrů dodavatele/odběratele

  • pro zahraniční dodavatele/odběratele, kteří se často opakují, je možné ve WinFAS nastavit parametry
    • ty se budou dle vybraného klienta automaticky doplňovat při pořízení dokladu (po zadání datumu pro Intrastat)
  • cílem je ulehčení práce s Intrastatem pro uživatele
  • nastavení provedete v aplikaci *8319 Nastavení parametrů
  • parametry zadáváme vždy u hlavního klienta - data se doplní automaticky i na doklady, které vystavíte na některou z poboček hlavního klienta.


  • při zadávání parametrů je nutné vždy přesně definovat údaje o dodavateli/odběrateli:
    • směr zboží (přijetí x odeslání)
    • klient (dodavatel x odběratel)
    • platnost zadaného parametru
    • parametry pro Intrastat (kraj, transakce, dodací podmínka, druh dopravy, zvláštní pohyb)

                  ! Vyplňují se informace o zahraničním klientovi, do pole Kraj tedy vyplníme údaj 99 - Kraj nelze určit.

Zpět na rozcestník "Intrastat"

Autor:    Ing. MAJOR Bohuslav    | Posl.změna:    26.01.2022    | Článek:    3081    |     www.WinFAS.cz