Článek: 2972 | Naposledy změněno: 25.08.2021

Odesílání upomínek z IQ Saldokonto emailem

Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Finanční modul


Návod popisuje odeslání upomínky z IQ - Saldokonto prostřednictvím emailu. Postup jak vytisknout upomínku a odeslat poštou najdete v návodu +587 - Uznání pohledávek, upomínky .

Důležité!
E-mail klienta se dohledává z číselníku Klientů *3000. Pokud se e-mail nedohledá na záložce Spojení, tak se doplní ze spojení na záložce Kontaktní osoby. Kontakt se doplňuje na základě pořadí, ve kterém je na klientovi pořízený tzn.:

  • Pokud je na záložce Spojení více e-mailů, doplní se první e-mail v pořadí.
  • Pokud je na záložce Kontaktní osoby více osob, doplní se první e-mail z první osoby v pořadí (pokud je pořadí vyplněno).


 

1. Generování dat 

  • Spusťte IQ - Saldokonto
  • Vyberte šablonu, např. Neuhrazené pohledávky, a vyfiltrujte data dle svého uvážení
  • Na záložce "Strana 2" zaškrtněte možnost "email" u názvu klienta
  • Přes tlačítko Sestava načtěte tiskovou sestavu 


2. Vytvoření upomínky

  • Zkontrolujte data na tiskové sestavě
  • Pokud je vše v pořádku, stiskněte tlačítko "fax"
  • Upomínka je odeslaná na emailovou adresu uvedenou na pobočce klienta v apl. *3000 - Klienti. Adresu vidíte zobrazenou ve sloupci "e-mail pobočky".

Pozn.: Pokud je u klienta uvedeno více adres nabídne se k odeslání vždy první adresa v pořadí. 


  • Pokud je v sestavě více klientů, program zjistí všechny adresy a udělá si jejich seznam

3. Odeslání emailem

  • Po vytvoření upomínky se nabídne okno Způsob komunikace
  • Vyberte možnost "Rozeslat maily (Přímo odeslat!)" a potvrďte tlačítkem OK 
  • Pokud nabídku opustíte tlačítkem Storno, zpracování skončí!


  • Otevře se okno Vlastnosti mailu
  • Zde vyberte osobu, pro kterou je upomínka určena
  • Dále můžete změnit předmět emailu, upravit text či přidat přílohu
  • Upomínku odešlete pomocí tlačítka Odeslat


  • V následujícím kroku potvrďte odeslání 


4. Dokončení

  • Po vytisknutí/odeslání upomínky se objeví dotaz zda chcete vyřadit zpracované klienty
  • Doporučujeme dát vždy ANO - možnost NE má smysl jen u klientů, kde současně posíláte upomínku emailem i poštou
  • Jde o vyřazení pouze z TOHOTO zpracování. Po opuštění IQ sestavy a jejím opětovném otevření se bude klient nabízet i nadále


  • Po potvrzení dotazu se objeví CRM protokol, kde je uvedeno komu a jak byla sestava poslaná
  • Sestava je pouze informativní, slouží pouze ke kontrole (nemusíte ji tisknout)


  • Po uzavření sestavy křžkem se vrátíte zpátky do filtrovaných dat v IQ - Saldokonto

5. Automatické odeslání pomocí Plánovače akcí

  • Upomínky je možné odesílat automaticky prostřednictvím aplikace *9910 - Plánovač akcí
  • Pro správné odesílání je potřebné mít nastavenou výchozí šablonu v IQ Saldokonto dle návodu +1951

Postup:

  • Spusťte apl. *9910 - Plánovač akcí
  • Přes tlačítko Přidej pořiďte novou akci a doplňte údaje:
    • Základní údaje a text emailu jsou libovolné (1.)
    • Určete pravidelnost odesílání sestavy (2.)
    • Zvolte zdroj sestavy - IQ (3.) a šablonu v daném IQ (4. - název se může lišit) 
    • Důležité! Do pole "Kód sloupce s e-maily" (5.) uveďte c_envelope_mail_mandatory
    • Společně s emailem můžete odesílat i přehlednou PDF sestavu (6.)
    • Před uložením pomocí OK zaktivněte sestavu tlač. Aktivní (7.)


Více o nastavení a práci s Plánovačem akcí najdete v návodu +1951 - Automatické odesílání sestav pomocí Plánovače akcí .

Nezapomeňte, že odeslání e-mailem Vám nepřináší žádné náklady, můžete upomínat zavčas a pravidelně.
Autor:    DiS. ZEMENOVÁ Zuzana    | Posl.změna:    25.08.2021    | Článek:    2972    |     www.WinFAS.cz