Článek: 2937 | Naposledy změněno: 27.07.2021

Založení klienta s IČ - ruční pořízení

Související rozcestníky | Hlavní rozcestník Klienti | Načtení z rejstříku ARES


 

Číselník klientů *3000 Klienti je společný pro celý WinFAS a přidaný klient tak bude dostupný ve všech modulech WinFASu. Následující návod řeší postup ručního založení nového klienta klienta s IČ (firmy nebo živnostníka) a je shodný s postupem opravy klienta, který v číselníku již existuje. Alternativně lze klienta založit načtením údajů z rejstříku ARES - návod +912 (pouze české subjekty).

Ruční přidání nového klienta nebo jeho úpravy

  • Spusťte aplikaci *3000 Klienti
  • Stiskněte tlačítko Přidej (1), vyberte Klient s IČ (firmy) (2) a potvrďte tlačítkem OK (3).
    Pokud chcete aktualizovat informace o existujícím klientovi, pak namísto výše uvedeného stiskněte Uprav.

  • Nyní se nacházíte v okně Klient - pobočka. Pro uložení klienta musíte vyplnit minimálně následující.
  • Doplňte základní identifikaci klienta (4).
  • Doplňte adresu hlavní pobočky (5).
  • Uložte tlačítkem OK (6.)
  • V další části návodu najdete podrobněji vysvětlené jednotlivé části okna, dostupné záložky, tlačítka a údaje.

Popis jednotlivých částí okna pořízení

  • Návod se odovolává na obrázek s barvami uvedený výše
  • Základní identifikace klienta
    • Obsahuje informace, které jsou společné pro celého klienta (všechny jeho pobočky)
    • Záložka Základní údaje
      • Povinné údaje.
      • Identifikátor klienta - slouží pro výběr klienta v oknech pořízení dokladů, přebírá se z IČ, ale můžete jej změnit dle potřeby. V rámci celého WINfasu musí být unikátní.
    • Záložka Firemní údaje
      • Rozšiřující údaje k plátcovství DPH (např. způsob výpočtu a zaokrouhlení DPH lze požít pro usnadnění pořizování vystavených faktur).
      • Datumové údaje (např. vznik firmy, vstup do likvidace, ...).
      • Podnikatelská forma.
    • Záložka Ostatní
      • Poznámky
    • Záložka Instituce, holding, IFRS
      • Pokud je klient je instituce - např. zdravotní pojišťovna, penzijní fond, sociální správa, pojišťovna, ...
      • Pokud je klient součástí holdingu - eviduje se vstup, ukončení, procento
      • IFRS - nastavuje se pouze u firemní věty, u klientů se nevyužívá
    • Tlačítko Rejstříky
      • Zobrazení klienta v rejstříku ARES - v okně musíte mít zadané IČ a potvrzené entrem
      • Načetení nebo aktualizace údajů v okně podle rejstříku ARES - návod +912
      • Ověření DIČ v rejstříku VIES
      • Ověření spolehlivosti plátce
      • Ruční přidání CZ NACE
      • Zobrazení stránek slovenských rejstříků (obchodní, živnostenský, statsitický úřad, ...)
  • Seznam poboček
    • Seznam poboček klienta.
    • každý klient musí mít minimálně 1 pobočku (automaticky je označena jako hlavní).
    • Obsah spodní část okna (modrá) se mění podle zde vybrané pobočky.
  • Detail pobočky
    • Informace o pobočce, kteoru máte vybranou v prostřední části okna (zelená).
    • Každé IČ může mít 1 nebo více poboček.
    • Každá pobočka má vlastní adresu, identifikátory, bankovní účty, kontakty, kontaktní osoby a další.

    • Záložka pobočka


      • Identidikátor adresy - slouží pro výběr klienta v oknech pořízení dokladů
        • Přebírá se ze zkráceného názvu firmy, ale můžete jej upravit dle potřeby.
        • Nemusí se přesně shodovat s názvem společnosti
        • Můžete v něm využívat zkratky, doplnit místo (např. MAKRO Jihlava), ...
        • NEtiskne se na doklady!
      • R.kód - rychlý kód adresy
        • Uživatelké rychlé označení pobočky pro snadný výběr při pořizování dokladů.
        • Až 6-ti místný kód, může obsahovat písmena a číslice.
        • Kód nemusí být unikátní - stejný kód mohou používat různé pobočky i firmy (IČ)
      • Poštovní adresa
        • Řádky Název I až Obec se tisknou do adresy na dokladech
        • Pokud některý řádek (např. Název II) nevyplníte, při vytváření adresy se vynechá a nevznikne mezera.
        • PSČ zároveň určuje i zemi (PSČ = ZIP kód). Pokud PSČ/ZIP v číselníku není k dispozici, můžete jej do  číselníku přidat - otevřete výběr z číselníku PSČ a v něm vpravo tlačítko Nová.
      • Datum zablokování
        • Ukončí platnost pobočky, aniž by jste ji smazali. Pobočka nadále zůstane v číselníku, ale nebude na ni možné vytvářet nové doklady.
      • Ostatní údaje doplňte dle potřeby
      • Tlačítko Obchodní
        • Nastavení Obchodních parametrů klienta - návod +2622
        • Nastavení Přiděl správce - návod +405
        • Ukazatele - návod připravujeme
      • Tlačítko Přestěhuj
        • Pokud klient změní adresu, nemůžete pouze přepsat poštovní adresu, protože by nebyla zachována historie a adresu by jste změnili i v dokladech zpětně. Správný postup využívá tlačítko Přestěhuj. Celý postup najdete podrobně popsaný v návodu +2833
Autor:    SUK Ondřej    | Posl.změna:    27.07.2021    | Článek:    2937    |     www.WinFAS.cz