Článek: 2290 | Naposledy změněno: 06.04.2020

Nastavení exportů dokladů z WinFASu

Související rozcestníky | Hlavní rozcestník | Exporty a importy dokladů | IQ sestavy


 

Čísleník *215 Exporty dokladů se používá pro nastavení automatického nebo ručního exportu faktur a skladových dokladů. Cílem exportu může být uložení souboru do složky, nebo jeho automatické odeslání e-mailem na konkrétní adresu, případně všechny adresu určené rolí u kontaktních osob klienta. Seznam dostupných formátů je neustále rozšiřován a níže uvedený výčet formátů a typů dokladů tedy nemusí být kompletní. Pro zjištění všech aktuálně podporvaných formátů kontaktujte pracovníky technické podpory.

Postup - Nastavení uložení souboru do složky

  • Spusťte číselník *215 Exporty dokladů.
  • Stiskněte tlačítko Přidej.
  • ID exportu = vyberte dle potřeby z dostupných formátů (viz návod + 2293)
  • Cíl = složka
  • Cesta k souboru = zadejte lokální nebo síťovou cestu, kam má být uložen výslendý soubor
  • Klient
    • Zde zadáváte klienta, pro kterého dané pravidlo platí.
    • Adresa pobočky - pouze pro doklady zapsané na danou pobočku.
    • Hlavní adresa - pravidlo platí pro všechny pobočky u daného IČ.
    • Firemní věta (0) - pravidlo platí pro všechny firmy.
  • Název souboru = pokud zůstane pole nevyplněno, výsledný soubor bude obsahovat datum a číslo exportovaného dokladu. Je možné také použít uživatelské tagy. Seznam aktuálně dostupných tagů najdete napsaný šedým písmem pod polem Název souboru - např. {ico} {doklad}
  • Šablona IQ sestavy = vyplňujete, pokud je typ exportu IQ sestava ve WinFASu
  • Ostatní parametry (zaškrtátvátka)
    • Sekat po jednom dokladu = potlačí fuknci slučování více dokladů do jednoho souboru
    • Poznačit tisk faktury = poznamená, že byl doklad již exportován (barevné odlišení v seznamu dokladů)
    • Exportovat úhrady u faktur = doklad se vytiskne, jako by na něm nebyly žádné úhrady (využívá se k potlačení informace o odeslání dokladu do EET)
    • Ostatní zaškrtávátka se netýkají exportu do souboru
  • Podmínka
    • Slouží pro zadání složitějíšch podmínek, např. u kterých typů dokladů v zásobách má být vyvoláno
    • Příklad:
      • Objednávka přijatá    sp_n1630f02(pk_n1630__)='N-E'
      • Objednávky vydaná   sp_n1630f02(pk_n1630__)='N+E'
      • Dodací list   sp_n1630f02(pk_n1630__)='Z-E'
      • Příjemka     sp_n1630f02(pk_n1630__)='Z+E'
    • Vysvětlení zkratek ve vzorcích výše
      • N = nezávazná (nedochází ke změně stavu na skladě - objednávky)
      • Z = závazná (dochází ke změně stavu na skladě – příjem / výdej)
      • + = příjem
      • -  = výdej
      • E = externí (pohyb Z/DO firmy)
      • I = interní (vnitrofiremní pohyb – interní objednávka, převod mezi středisky)


Postup - Nastavení pro odeslání souboru e-mailem

  • Spusťte číselník *215 Exporty dokladů.
  • Stiskněte tlačítko Přidej.
  • ID exportu = vyberte dle potřeby z dostupných formátů (viz návod +2293)
  • Cíl = e-mail
  • Mailová adresa
    • Zadání e-mailu - přímo zadáte e-mailovou adresu. Pokud chcete odesílat na více adres najednou, oddělte je znakem ;
    • Zadání role - pomocí tagu zadáte způsob dohledání kontaktního e-mailu
      • {mail.doklad} pokud je na dokladu uvedena kontaktní osoba odběratele, pak z ní bude převzat kontaktní e-mail.
      • {mail.role:Nazev_role} program projde všechny kontaktní osoby uvedené u odběratele a dohledá v nich ty označené definovanou rolí (v příkladu je to údaj Nazev_role). Pokud má tuto roli přiděleno více kontaktních osob klienta, bude e-mail odeslán na všechny zmíněné.
      • {maildo.role:Nazev_role} funkčnost stejná jako u výše uvedené mail.role s rodzílem, že se jedná o odesílání dle dodací adresy.
      • {mail.spojeni} program bude hledat e-mailovou adresu ve spojení na firmu namísto spojení v kontaktních osobách firmy. Spoejní na firmu nalezente v úpravě adresy klienta, tlačítko Spojení.
  • Klient
    • Zde zadáváte klienta, pro kterého dané pravidlo platí.
    • Adresa pobočky - pouze pro doklady zapsané na danou pobočku.
    • Hlavní adresa - pravidlo platí pro všechny pobočky u daného IČ.
    • Firemní věta (0) - pravidlo platí pro všechny firmy.
  • Název souboru = pokud zůstane pole nevyplněno, výsledný soubor bude obsahovat datum a číslo exportovaného dokladu. Je možné také použít uživatelské tagy. Seznam aktuálně dostupných tagů najdete napsaný šedým písmem pod polem Název souboru - např. {ico} {doklad}
  • Šablona IQ sestavy = vyplňujete, pokud je typ exportu IQ sestava ve WinFASu
  • Ostatní parametry (zaškrtátvátka)
    • Sekat po jednom dokladu = potlačí fuknci slučování více dokladů do jednoho souboru
    • Poznačit tisk faktury = poznamená, že byl doklad již exportován (barevné odlišení v seznamu dokladů)
    • Zobrazit e-mail před odesláním 
    • Exportovat úhrady u faktur = doklad se vytiskne, jako by na něm nebyly žádné úhrady (využívá se k potlačení informace o odeslání dokladu do EET)
    • Ostatní zaškrtávátka se netýkají exportu do souboru
  • Parametry zprávy
    • Předmět - bude uvedeno v kolnce Předmět e-mailu
    • Text mailu - bude uvedeno v těle zprávy

 

Autor:    SUK Ondřej    | Posl.změna:    06.04.2020    | Článek:    2290    |     www.WinFAS.cz